Jag är valp nummer två i min mamma Gretas första kull och jag fick bo kvar hos uppfödarna. De har tänkt att jag skall få valpar när jag blir lite äldre men innan dess ska jag hjälpa mamma G att ta hand om hennes valpbebisar. Jag är storasyster till sju småvalpisar nu. Det blir spännande.
Matte och husse och många andra tycker att jag ser ut som en nallebjörn, jag är världens gosigaste (ibland undrar jag om inte det gäller för morsan också), är lekfull, lättlärd och älskar människor, stora och små.
Jag tycker om min leksakshumla, strumpor, mat, retas med mamma, bada och simma, och sova. Dom säger att jag har en på-/av-knapp, fast jag förstår inte vad de menar med det.
De säger att jag ska testas snart. Det innebär röntgen och dna-tester, och om allt är ok så kan jag få alldeles egna valpar när jag är minst 2 år gammal. Det låter lite läskigt ... jag känner mig ju fortfarande bara som en valp.
Namn: One Of a Kind Arya Stark
Född: 2024-10-03
Mor: Norrlands Greta Thunberg
Far: Humlamadens Mio min Mio
Storlek: Liten medium, 10,5 kg
Päls: Aprikos abstrakt
Hälsa
För att säkerställa om Arya har förutsättningar att bli mamma kommer hon att hälsoundersökas från 1 års ålder, med bla. ögonlysning, röntgen av leder och DNA-tester.
Höfter:
Armbågar:
Patella:
Ögonlysning:
DM:
EIC:
PRA:
vWD:
DNA profil:
Vill du veta mer om vad och varför vi testar våra hundar? KLICKA HÄR
Nedan kan du se mitt stamträd tre generationer tillbaka. Mvh Arya 🐾