VALPPLANER


Greta och Imses kull föddes den 7 maj. Det blev fem hanar och två tikar och valparna är såklart alldeles fantastiska. Denna gång blev det fyra olika färger, creme, aprikos, brun och svart med olika vita teckningar. Kullen är fulltecknad och flyttar i början av juli. 


Greta parades med Imse från  Smedstorpets labradoodles den första helgen i mars och drygt fyra veckor senare gav ultraljudet besked om att det fanns valpar i magen. På bilden nedan ser ni Imse, en stilig kille.


Vi ser fram emot ännu en kull med Greta som mamma och den beräknas komma i mitten av maj. 


Under 2026 kommer vi också att testa Arya för att se om hon uppfyller kraven för att få bli avelstik. Efter att hon sedan uppnått åldern och mognaden för att bli mamma kommer vi att bestämma när det är dags för henne att paras. Troligtvis hinner det bli 2027 innan det är dags. 


Vill du läsa mer om hur det är att köpa valp så kan du gå till fliken Att köpa valp, där du även hittar vår intresseanmälan.